Ensam mamma...

3 oktober 2010

Min operation!

Ja jag lovade ju att berätta lite mer...

Jag skulle ju vara där 7.15 och när jag kommer dit säger dom att dom höll på nån akutpatient så jag kanske fick vänta lite. Lite innebar 1,5 timme! Så kvart i 9 var det min tur. Massa förberedelser senare kunde dom börja, själva ingreppet tog 10-15 minuter men gjorde asont, var ju vaken och ingen bedövning. Men som tur var hade dom satt en nål i armen så jag fick nåt smärtstillande jag blev helt groggy av, men det varade bara 5 minuter.

Sen skulle jag bara få lite fika på uppvaket sen skulle jag få åka hem. Kom in där strax innan 10. Hann få mackor och lite saft, innan jag blev helt kallsvettig och höll på att svimma. Magen gjorde tokont och antagligen hade jag spänt mig hela morgonen och när det släppte blev allt för mycket.
Så istället för att få åka hem så blev det syrgas, dropp, morfin och övervakning.

Snyftade till mig att Conny skulle få komma in till mig så jag inte skulle behöva vara så ensam.
Min gamla granne jobbar på uppvaket, och när hon såg mig där tog hon över från den andra personalen. Kändes tryggt och bra att ha folk omkring mig jag kände.

Så istället för att få åka hem vid 10 blev klockan närmare 12.

Känns ok i magen nu. Är väl fortfarande lite svullen och det gör ont till och från. Men men det går snart över.

Ska kontroll om ca 3 månader och se om allt gått bra. Skönt att ha detta gjort nu så slipper jag tänka på det nåt mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar