Ensam mamma...

23 november 2011

Semesterdag

Idag har jag varit ledig. Dagis var stängt så jag passade på att ta semester.
Har fått gjort mycket idag, men man hinner aldrig allt man skulle vilja.

Men har fått städat av hela huset nu. Hejja mig.
Min plan var ju att putsa alla fönster oxå men eftersom ångtvätten är på villovägar så blev det inte så. Men köksfönstren blev putsade i alla fall.
Sydde ju gardinerna och ville ha upp dom. Och det kändes inte kul utan att putsa.

På tal om gardinerna så var det jobbigt. Kanske därför jag omedvetet skjutit upp det. Började grina när jag satte igång. Jag kan ju sy, inte superbra kanske men jag kan. Men mamma brukade ju alltid göra sånt åt mig.
Men det gick bra, oväntat bra. Gick bra att stryka dom till och med. Och stryka är jag ju sämst på. Så jag kanske fick lite hjälp ändå. Vem vet?


Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar