Ensam mamma...

1 juni 2012

Tunga veckor

Har haft 2 tunga veckor på jobbet. Har varit och storstädat på en avdelning där det finns många cancersjuka patienter. Har varit väldigt jobbigt vissa dagar. Har tänkt mycket på mamma och igår när vi höll på med det sista i korridoren var tårarna inte långt borta. Men lyckades samla ihop mig och det det gick bra.
Igår var det 10 månader sedan hon gick bort. Kan inte fatta att det snart gått ett helt långt år. Ett år utan mamma. Det har varit jobbigt på alla sätt och vis. Förstår inte hur man klarat av det, men det har gått, kanske mest för att det måste gå. Och nu när man hittat en anledning till att vara glad och lycklig får man dåligt samvete för att man faktiskt emellanåt känner sig lycklig rakt igenom.

Idag har vi varit på markand i alla fall, jag och älsklingen med alla 4 barnen plus pappa så vi hade 5 stycken att hålla reda på. Men vi fick med oss alla hem. Så det var väl rätt lyckat. Men det blåste rätt bra och var kallt!!!
Får se vad vi hittar på imorgon. Hoppas på bättre på väder men det verkar dåligt..

Sitter här vid datorn och lyssnar på musik...känner mig väldigt ensam. Tänk så fort man vänjer sig vid sällskap, jag som varit ensam så länge. Ska sova ensam i natt...2 veckor sen sist...får se hur det går. Jag som brukade gilla att sova ensam och ha hela sängen för mig själv. Men nu vill jag inte sova själv. Nu vill jag krypa in i den trygga famnen och ligga där tills det är dax att gå upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar