Ensam mamma...

12 februari 2011

20 grader i kylen och 18 i huset!

Ja så såg det ut i morse när jag gick upp! 2o grader i kylen...
Vet inte om jag skrivit om det innan men vårt kylskåp gick sönder i början på januari, och eftersom vi vi tecknade en försäkring på det när vi köpte det var det ju bara att ringa så skulle dom komma och fixa det.

Ibörjan funkade det hjälpligt...höll mellan 8-12 grader. Efter vi ringde om att det gått sönder så tog det 3 veckor innan dom kom och kollade på det...då var vi måttligt sura och dom skulle skynda på det! Dom skulle komma i slutet på den veckan och laga det! När det gått 1,5 vecka till och vi inte hört nåt så blir vi ännu surare och ringer till onoff, detta. var i torsdags. Onoff skulle kolla upp det och återkomma. I torsdags la även kylskåpet av helt! 16 grader i kylen är inte bra alls! Onoff återkom utan svar och skulle återkomma på fredag. Igår kunde ingen få nån frukost här..för då hade vi 17 grader i kylen och maten gick ju inte att äta. Oliver var tokledsen.

När onoff väl ringer får vi veta att delarna till kylskåpet kommer på onsdag och då kommer dom å lagar det! Då har det gått 6 veckor!
Helt värdelöst!!! Ska kontakta konsument om detta...jag är ju bra på sånt här!!! Detta är fan inte ok...tänker inte betala nån självrisk på detta! Ska inte behöva ta 6 veckor!!!!

2 kommentarer:

  1. Vi köper ALDRIG försäkringar med vitvaror. EN gång och aldrig mer. De dömde ut vår diskmaskin utan att ens ha kollat på den (1 år gammal). Tog den till vitvarureparatör och det visade sig vara ett FABRIKATONSFEL!!! Morr

    SvaraRadera
  2. Hade dom bara dömt ut vårt hade vi fått ett nytt direkt!

    SvaraRadera