Ensam mamma...

29 januari 2012

3 års skillnad...

För 3 år sen vägde jag 23,4 kg mer än jag gör idag. Helt otroligt! Kan knappt förstå det själv.
Fick ett ryck idag och fick för mig att mäta mig oxå. Och det var skrämmande. Och väldigt kul. Och väldigt pepp!
Fy fan va jag är bra!!!
Min mage har minskat med precis lika många cm som kg 23.5 cm mindre mage. Och 18,5 cm röv! Inte heller fel! Inte konstigt att man gått från storlek 44 till 32-34

Det mesta har jag gått ner med hjälp av viktväktarna förra vintern. När man väl kom in i det var det inte alls svårt och tog inte speciellt lång tid att bli av med alla dessa kg.
Ärligt talat trodde jag inte ens själv att jag skulle klara det så när folk i min omgivning sa att dom inte trodde jag skulle klara det blev jag inte förvånad.

Men vad jag har fått stå ut med under denna tiden, från jag började gå ner tills idag. Hade inte gått ner måna kg när det började. Nu får du inte gå ner mer...du äter ju inget....bla bla bla....
Mycket tråkigt. Jag var väldigt överviktig och kände hela tiden att jag var tvungen att förklara mig. Det får jag fortfarande göra.
Nu är jag däremot helt normalviktig. Till mina 160cm bör jag väga mellan 50-64kg och jag väger 54 kg så inget mer om det!

Innan mådde jag alltid dåligt över hur jag såg ut. kunde inte ta på mig vad jag kände för utan fick gömma fläsket! Nu kan jag ta på mig precis vad jag känner för och jag känner mig snygg. Jag är stolt över hur min kropp ser ut. Stolt över vad jag lyckats med!

Innan jag gick med i viktväktarna mätte jag inte kroppen på så många ställen men det av viktväktarna fick jag en tabell man skulle fylla i var 4 vecka. Och idag när jag mätte så gick jag efter den. 10 cm mindre lår. 6 cm mindre överarmar.

Vilken Mimmi är snyggast???

julen 2008
Januari 2012

Sen att jag skulle behöva träna lite mer är en annan sak...fast jag klättrar ju upp och ner på stegen hela dagarna och kör tunga maskiner på jobbet så det kan väl räknas som lite träning! :P


Sen vad som har hänt med mig som person under dom här 3 åren.
Jag har verkligen vuxit som person, blivit mer säker på mig själv och blivit mer självständig. Visst fan klara jag saker och ting precis lika bra som alla andra. Ibland kanske till och med bättre.
Jag har blivit mer framåt, vågar mer. Mycket tack vare mitt jobb där jag måste ta kontakt med kunder och ringa läskiga telefonsamtal!
Men det blir lättare och lättare. Mycket tack vare mina underbara vänner och härliga arbetskamrater och ständigt påminner mig om hur smart och duktig jag är. Att få höra att det där gör du mycket bättre och jag vill göra jobbet med dig får en att växa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar